Obszar Customer Experience nie doczekał się zbyt wielu
syntetycznych opracowań traktujących o zjawiskach występujących w jego obrębie,
w sposób kompleksowy czy choćby całościowy. Jednocześnie autorzy branżowych
publikacji, które gdzieniegdzie pojawiają się w postaci artykułów, notatek czy
relacji jak do tej pory nie pokusili się do zmaterializowania i opublikowania swoich przemyśleń w postaci wartościowych,
podręcznikowych opracowań.
Należy pamiętać, że ze względu na fakt, iż obszar CX-CEM
jest bardzo szeroki, każdą z pojawiających się na rynku publikacji branżowych należy
traktować bardziej w kategorii business case’u niż całościowej analizy
zagadnień, pokazujących zarówno „duży jak i mały obrazek” zjawisk
towarzyszących branży.
Najczęściej treści tych publikacji wynikają z osobistych przemyśleń,
wskutek zdobytego na przestrzeni kilku,
a nawet kilkunastu branżowych lat doświadczeń menedżerskich lub eksperckich.